Chociaż tradycyjnie wybiera się grudzień jako miesiąc wręczania prezentów, upominki firmowe można organizować przez cały rok.
Istnieją nieograniczone powody, dla których warto dawać. Aby okazać satysfakcję po zakończeniu projektu, jako środek wyrażający „dziękuję” za ten projekt lub wykonaną pracę lub jako sposób przepraszania za wykonanie mniej zgodnie z oczekiwaniami, dawanie prezentów firmowych różni się od innych form dawania prezentów i powinno być traktowane ostrożnie.
Pomysł przyciągnięcia dużych klientów lub partnerów przez gratisy istnieje już od jakiegoś czasu. Firmowe upominki mające na celu pozyskiwanie potencjalnych klientów lub gości ekstrawaganckimi prezentami były przez lata wplecione w biznes. To sprawdzona i ugruntowana metoda rozwijania biznesu i utrzymywania dobrych relacji z klientami; należy stosować korporacyjne upominki. To ważne narzędzie i strategia marketingowa.
Niektóre prezenty firmowe są wręczane nie tylko potencjalnym klientom, ale także wieloletnim partnerom, klientom i pracownikom. Istnieje wiele powodów, dla których warto wręczać prezenty firmowe, ale przede wszystkim służą one wyrażeniu uznania i lojalności klientom i pracownikom. Dlatego ważne jest, aby starannie wybrać prezent, który ma zostać wręczony. Źle lub nieodpowiednio dobrany prezent firmowy wywołuje złe wrażenie i zniekształca to, co zamierzamy osiągnąć.
Oprócz tego, że jest skutecznym narzędziem marketingowym, wręczanie prezentów firmowych wzmacnia więzi między właścicielami firm, pracownikami, dystrybutorami, dostawcami i klientami.
Z badań wynika, że firmy, które korzystają z programu wręczania prezentów, zyskują więcej klientów niż te, które go nie mają. Opłacalność wręczania prezentów firmowych sprawia, że warto podjąć ryzyko. Prezenty firmowe są stosunkowo tanie w porównaniu z zachętami pieniężnymi związanymi z wynagradzaniem naszych pracowników, klientów i klientów.
Dobrze zaplanowany i przemyślany program wręczania prezentów wspiera lokalnych rzemieślników, koncentrując się na materiałach lub produktach przyjaznych dla środowiska.
Etyka korporacyjnego wręczania prezentów musi być ukierunkowana na cel biznesowy i wzmacniać relacje i relacje biznesowe. Celem nie jest oczekiwanie zwrotu za prezent, ale gest dobrej woli ze strony Twojej firmy, aby okazać uznanie odbiorcy.
Jedną z rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy rozdawaniu prezentów, jest rodzaj prezentu. Musi to być zgodne z rodzajem działalności prowadzonej przez odbiorcę. Ponadto należy szanować tradycje i zwyczaje, które Twoi klienci. Każdy prezent musi być zaprojektowany zgodnie z tradycją odbiorcy, nigdy nie wręczaj prezentów, które kogoś obrażają.