Prezenty firmowe to świetny sposób, aby pokazać swoim klientom, że ich cenisz w szczery i przemyślany sposób. Zrobione dobrze, prezenty firmowe zapewniają doskonały zwrot z inwestycji, wzmacniając relacje, które prowadzą do większej i trwałej działalności.
Wiodącą zasadę dotyczącą prezentów firmowych najlepiej podsumowuje stare powiedzenie: „Ludzie zapomną o tym, co powiedziałeś, zapomną o tym, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną, jak sprawiłeś, że się czuli”.
Wspaniałe prezenty firmowe sprawiają, że Twoi klienci czują, że Ci na nich zależy, że o nich myślisz i cenisz sobie z nimi relacje. To jest dziedzictwo wielkiego prezentu. Z jednej strony oznacza to, że musisz trochę przemyśleć swoją strategię prezentów firmy - co oznacza myślenie poza kalendarzem ściennym i markowymi długopisami. Z drugiej strony oznacza to, że Twój prezent nie musi rozbijać banku, a właściwie nie powinien, co zobaczysz za chwilę.
Na wspaniały prezent firmowy składa się sześć kluczowych składników. Postępuj zgodnie z nimi, a będziesz na najlepszej drodze do wybrania prezentu firmowego, który wyśle Twoim klientom dokładnie właściwą wiadomość.
Tu nie chodzi o ciebie
Markowy prezent, taki jak tradycyjny długopis lub kalendarz ścienny, jest w rzeczywistości darczyńcą, który prosi obdarowanego o przysługę: „Czy możesz powiesić ten kalendarz z logo mojej firmy na ścianie, aby klienci go widzieli?”
W wręczaniu prezentów firmowych nie chodzi o Ciebie, chodzi o Twojego klienta. Prezent powinien być odpowiedni i przydatny dla nich jako jednostek. Powinien pokazywać im, że cenisz ich biznes i pokazywać, że włożyłeś w myśl coś wyjątkowego dla nich. Zrób to dobrze, a będą myśleć o Tobie i Twojej firmie za każdym razem, gdy będą z tego korzystać lub czerpać z tego przyjemność.
Dodaj osobisty charakter
Każdy aspekt Twojego prezentu powinien być przemyślany, od opakowania po przekaz. Zastanów się nad wyjątkowym opakowaniem, które sprawi, że Twój prezent przyciągnie uwagę, jeszcze zanim zostanie otwarty.
Pamiętaj, aby dołączyć spersonalizowaną wiadomość - jeśli to możliwe odręcznie - aby zademonstrować, że Twój klient otrzymuje wiadomość i upominek, który został starannie do niego dostosowany, zamiast kupować jeden prezent zbiorczo, pisząc jedną jednolitą wiadomość i wysyłając ten sam prezent do Twojego Lista klientów Osobiste podejście do prezentu firmowego jest tym wyraźniejsze w erze coraz bardziej cyfrowej.
Zagraj w długą grę
Najlepsze prezenty przychodzą bez żadnych zobowiązań. Oprzyj się pokusie zaplanowania rozmowy sprzedażowej zaraz po wysłaniu prezentu. Nie chcesz, aby Twój klient czuł, że próbujesz kupić jego firmę.
Zamiast tego skup się na budowaniu dobrej woli w miarę upływu czasu, tak aby prezenty firmowe pasowały do szerszej strategii zaangażowania klientów. Oznacza to poświęcenie czasu na rozpoznanie, kiedy dobrze zaplanowana rozmowa telefoniczna lub e-mail bez sprzedaży, aby życzyć im wesołych świąt, pogratulować im rocznicy firmy lub pochwalić nową stronę internetową, może znacznie przyczynić się do pokazania klientom, na czym Ci zależy je i cenią je poza szybką sprzedażą.
Jest coś takiego jak za dużo
Możesz pomyśleć, że hojny prezent dla klienta mówi mu, że cenisz jego biznes. Ale zamiast tego twój klient może się zastanawiać, jaki zysk jest wbudowany w cenę, aby pozwolić sobie na taką hojność.
Wartość dobrego prezentu znacznie przekracza jego wartość w dolarach. Jeśli chodzi o określenie idealnego prezentu, rozważność przewyższa koszty. W sektorze, w którym klienci często wymieniają się prezentami, zachęci to również klientów do skupienia się na kreatywności i przemyślaniu nad ceną, jeśli chodzi o wręczanie prezentów.
Jeden rozmiar nie zawsze pasuje do wszystkich
W zależności od branży, klientów i prezentu, może się okazać, że można wręczać ten sam prezent wszystkim klientom. Ale zamiast automatycznie przyjmować takie podejście, rozważ alternatywne podejście, które koncentruje się na twoich długoterminowych klientach o wysokim potencjale.
W takim podejściu lepiej byłoby poświęcić więcej uwagi mniejszej liczbie prezentów dla najbardziej wpływowych klientów, zamiast wysyłać ten sam prezent do całej listy klientów, w tym klientów, którzy prawdopodobnie nie będą stałymi klientami.
Niezależnie od przyjętego podejścia upewnij się, że dane klientów są aktualne. Wszystkie myśli świata mogą zostać cofnięte, jeśli wyślesz prezent do biura, które Twój klient opuścił sześć miesięcy temu, lub jeśli skierujesz prezent do pracownika, który już tam nie pracuje. Przed wysłaniem prezentów przejrzyj listę klientów, aby upewnić się, że masz prawidłowe adresy pocztowe, nazwiska i pisownię. Będziesz wdzięczny sobie przez cały rok za włożenie tego wysiłku w swoją firmową strategię prezentów.
Nie jesteś sam
Brakuje Ci pomysłów na prezent lub jak najlepiej wykorzystać prezenty firmowe, aby poprawić relacje z klientami? Nie jesteś sam! Skontaktuj się z firmami specjalizującymi się w prezentach dla klientów i firm oraz opakowaniach prezentów, aby znaleźć pomysły, które zapewnią udaną strategię prezentów firmowych. Ci eksperci mogą nie tylko pomóc Ci znaleźć świetne pomysły na prezent. Mogą również pomóc Ci znaleźć równowagę między unikaniem przerażającego markowego pióra, a jednocześnie zapewnić obecność marki i przekazu Twojej firmy w wybranym opakowaniu, przesłaniu, które dołączasz i innych elementach peryferyjnych, które łączysz z każdym spersonalizowanym prezentem.