08:49

Polityka prywatności w sklepie Woocommerce GDPR/RODO

Strona Polityka prywatności to taka, która wymaga wielu edycji i copywritingu.

Ponadto na stronie zamówienia i innych miejscach, takich jak formularze kontaktowe i formularze zgłoszeniowe, należy wyświetlić komunikat zgody na politykę prywatności (patrz kolejne sekcje).

W odniesieniu do zawartości strony Polityka prywatności, musisz poinformować użytkownika o danych, które zbierasz, przechowujesz i używasz.

Po raz kolejny sugestią jest przyjrzenie się wiarygodnym stronom internetowym dotyczącym ochrony prywatności i sprawdzenie, w jaki sposób zbliżają się one do nowych zasad dotyczących GDPR.

Z pewnością będziesz musiał objąć następujące kwestie:


  • kim jesteś (firma, adres, itp.)
  • jakie dane gromadzisz (adresy IP, imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres itp.)
  • z jakiego powodu gromadzisz dane (fakturowanie, śledzenie, korespondencja e-mail itp.)
  • jak długo je przechowujesz (np. przechowujesz faktury przez 6 lat dla celów księgowych)
  • które strony trzecie otrzymują (MailChimp, Google, CRM itp.)
  • jak pobierać dane (automatycznie lub wysyłając wiadomość e-mail do inspektora ochrony danych)
  • jak usunąć dane (automatycznie lub wysyłając wiadomość e-mail do inspektora ochrony danych)
  • jak się z Tobą skontaktować w sprawach związanych z danymi (dane kontaktowe wyznaczonego inspektora ochrony danych, prawdopodobnie Ty)

Uwaga: WordPress pracuje nad generatorem dokumentów Polityki prywatności, więc gdybym był tobą, czekałbym trochę dłużej na reklamę, wykorzystując swoją nadchodzącą funkcjonalność (zostanie dodana do menu "Narzędzia" na desce rozdzielczej), aby zaoszczędzić czas.

Teraz, gdy już napisałeś swoją Politykę prywatności, musisz to pokazać na każdej stronie witryny (wystarczyłoby łącze w stopce) i - oprócz tego - pole wyboru polityki prywatności w przypadku dowolnych opcji rejestracji użytkownika i formularze kasowe.

Na podstawie użytecznych komentarzy, które otrzymałem na temat tego artykułu, użytkownicy muszą aktywnie "sprawdzić" lub "zgodzić się" z Polityką prywatności (dokładnie w ten sam sposób, w jaki ludzie robią to z T & C), więc musisz pokazać pole wyboru (i nie możesz - zaznacz to pole wyboru domyślnie).

czytaj


Jak dodać pole wyboru "Polityka prywatności" na stronie kasy? Cóż, w tym przypadku możesz dodać drugie pole wyboru, oprócz domyślnego "Przeczytałem i akceptuję warunki korzystania z usługi".

To drugie pole wyboru może brzmieć: "Przeczytałem i akceptuję Politykę prywatności" (lub bardziej przyjazną dla użytkownika etykietę, taką jak "Twoje dane osobowe pomogą nam utworzyć Twoje konto i zapewnić obsługę dla użytkowników na tej stronie. i zaakceptuj nasz dokument Polityki prywatności, w którym znajdziesz więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy Twoje dane osobowe "). Możesz użyć prostego fragmentu WooCommerce, aby dodać kolejne pole wyboru do zamówienia, łącznie z sprawdzaniem poprawności, na wypadek gdyby klient nie sprawdził tego.

Lista rzeczy do zrobienia:


Stwórz stronę z informacją, jeśli jej nie masz (możesz skorzystać z generatora ogłoszeń i zapoznać się z popularnymi stronami z materiałami do e-commerce - pamiętaj, aby zawęzić dokument do konkretnych umów prawnych i zmienić go przez prawnika)

Dodaj nowy akapit GDPR do swoich Warunków, które prowadzą do strony Polityki prywatności

Użyj ustawień WooCommerce Checkout, aby dodać pole wyboru do strony realizacji transakcji

Stwórz stronę Polityki Prywatności, jeśli jej nie masz lub poczekaj, aż WordPress zwolni swój generator PP

Dodaj kto - co - jak - dlaczego - kiedy do Polityki prywatności

Wyświetl link do Polityki prywatności w stopce

Użyj fragmentu WooCommerce do wyświetlenia Polityki prywatności na stronie kasy

Dokładnie sprawdź, czy masz włączone rejestracje Moje konto WooCommerce

Jeśli tak, dodaj pole wyboru Polityka prywatności do formularza rejestracyjnego za pomocą fragmentu WooCommerce

Poproś deweloperów wtyczek WooCommerce o opuszczenie koszyka, w jaki sposób zamierzają wdrożyć zgodność z GDPR

Zaznacz pole "Opinie można zostawić tylko przez" zweryfikowanych właścicieli "" w ustawieniach WooCommerce

Użyj domyślnych komentarzy WordPress (wkrótce otrzymasz aktualizacje GDPR) lub wybierz wtyczkę WordPress Comments zgodną z GDPR

Upewnij się, że pole wyboru Polityka prywatności jest wyświetlane, zanim użytkownicy prześlą komentarz

Audytuj wszystkie formularze rezygnacji

Sprawdź, czy twój formularz zgody / biuletyn / dostawca usług e-mail marketingu ma rozwiązanie GDPR

Upewnij się, że pole wyboru Polityka prywatności jest wyświetlane, zanim użytkownicy się zgłoszą

Dodaj pole wyboru Polityka prywatności do wszystkich formularzy kontaktowych

Jeśli formularz kontaktowy będzie przechowywać dane osobowe w bazie danych i / lub jest powiązany z oprogramowaniem do e-mail marketingu, musisz poinformować użytkowników, dlaczego i gdzie przechowujesz dane



Copyright © Opakowania i kosze prezentowe , Blogger